Як отримати 1 500 на заняття спортом ветеранам війни
Інформуємо, що стартувала державна програма, за якою учасники бойових дій та ветерани з інвалідністю внаслідок війни зможуть щоквартально отримувати по 1 500 гривень для оплати спортивних занять.
15 січня 2025 року розпочинається дана програма від Мінветеранів.
Гроші надходитимуть на спеціальний рахунок в автоматичному режимі.
Подати заяву на отримання коштів можна через застосунок Дія — без черг, зайвих документів і відвідування державних установ.
Як це зробити — розповідаємо детально.
Хто може подати заяву?
- учасники бойових дій;
- люди, які мають статус особи з інвалідністю внаслідок війни (ОІВВ).
Інформація про статус УБД чи ОІВВ має бути в Єдиному державному реєстрі ветеранів війни (ЄДРВВ).
Вам необхідно:
- бути авторизованим у застосунку Дія;
- мати верифікований РНОКПП (Картка платника податків);
- бути старшим за 18 років;
- мати статус учасника бойових дій та/або статус особи з інвалідністю внаслідок війни, внесений до Єдиного державного реєстру ветеранів війни;
- відкрити спеціальний рахунок Дія.Картки у банку-учаснику програми;
- подати заяву у застосунку Дія.
Щоб подати заяву на отримання 1 500 гривень, потрібно:
- Зайти у Дію та натиснути — Сервіси — Ветеранський спорт та ознайомитися з умовами послуги;
- Далі відбувається перевірка на відповідність вимогам;
- Відкрити та вибрати Дія. Картку для виплат;
- Уважно перевірити заяву, натиснути Надіслати;
- Очікуйте на зарахування коштів.
Коли потрібно подавати заяву про виплату у застосунку Дія?
Подати заявку на участь потрібно до 20 числа першого місяця кварталу: до 20 січня, з 1 до 20 квітня, з 1 до 20 липня та з 1 до 20 жовтня.
Де можна витратити отримані кошти?
Грошову допомогу можна використати на оплату послуг у сфері фізичної культури та спорту: у тренажерних залах, спортивних майданчиках, спортивних секціях, спортивних клубах. Зазначені заклади мають працювати у сфері діяльності «Фізична культура і спорт» та мати код категорії продавця 7941.
Впродовж якого часу можна використати кошти?
Кошти потрібно використати повністю або частково впродовж кварталу (трьох місяців), в якому їх було зараховано. Наприклад, допомогу, отриману у першому кварталі, потрібно витратити до кінця березня.
Якщо кошти будуть використані частково — залишки повернуться на рахунки Мінветеранів, а вам автоматично нараховуватимуть кошти у наступному кварталі.
У разі повного невикористання коштів впродовж кварталу — вони повернуться на рахунки Мінветеранів, а Ви припиняєте участь у програмі. Щоб отримати виплату у наступному кварталі, потрібно повторно подати заяву у застосунку Дія.
Програма реалізується Міністерством у справах ветеранів України спільно з Міністерством цифрової трансформації України, у межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору, ініційованої першою леді Оленою Зеленською.
В Україні створили онлайн-платформу комплексної підтримки та супроводу людей, які пережили полон, постраждали від тортур, сексуального насильства під час війни
Платформа «Вільний step» пропонує перелік закладів та фахівців, які надають психологічну, медичну, юридичну та соціальну допомогу. Платформа обʼєднала профільні державні структури, неурядові організації, фахівців та сервіси для ефективної допомоги українцям. Наразі до неї доєдналося 53 організації.
Вільний step має 5 основних напрямків, відібраних з урахуванням комплексного підходу до реабілітації та підтримки, що дозволяє забезпечити всебічну допомогу та сприяє повному відновленню постраждалих. Також на платформі розміщено окремий блок для фахівців, де зібрано велику кількість методичних та інформаційних матеріалів для навчання та підвищення кваліфікації лікарів, психологів, фахівців соціальної сфери надання послуг, прокурорів.
Платформа Вільний step вже є в публічному доступі, ознайомитися з нею можна за посиланням https://vilnyystep.com.ua/.
Учасники бойових дій мають право на пільгу щодо оплати житлово-комунальних послуг в розмірі 75%, а інваліди війни в розмірі 100%
Які документи потрібні для оформлення пільги:
- Паспорт та ідентифікаційний код на заявника та членів родини на яких поширюється пільга(дружина, неповнолітні діти, непрацездатні батьки);
- Посвідчення УБД (інваліда війни);
- Свідоцтво про шлюб (для одружених);
- Свідоцтво про народження (якщо є неповнолітні діти);
- Особові рахунки по комунальних послугах, якими користується заявник;
- IBAN з банку на заявника.
Куди звертатись для оформлення пільги?
- в найближчому сервісному центрі ПФУ ( м.Корюківка, вул. Вокзальна,б.8);
- через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України;
- через застосунок Дія (потрібна верифікація за допомогою Дія.Підпис);
- в Центрі надання адміністративних послуг (м.Корюківка,вул. Вокзальна,б.9).
Варто наголосити, що одержати пільги на комуналку можуть особи, які вже отримали статус учасника бойових дій. Оформити пільгу можна як за зареєстрованим, так і за фактичним місцем проживання.
Ветерани та ветеранки війни мають право отримати компенсацію на придбання житла
А саме, на сьогоднішній день, право на отримання грошової компенсації на придбання житла мають:
- особи з інвалідністю внаслідок війни I та II групи (АТО/ООС/заходи оборони, участь у бойових діях на території інших держав, участь у Революції Гідності);
- ВПО, які є учасниками бойових дій, або особами з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи (АТО/або ООС до 1 червня 2018 р.);
- члени сім’ї особи, яка загинула (зникла безвісти), померла внаслідок АТО/ООС/заходів оборони, участі у бойових діях на території інших держав.
Одержувачі компенсації мають самостійно обрати житло, яке мають намір придбати, і укладають договір із продавцем. Житло може бути розташоване в будь-якому населеному пункті України, крім тимчасово окупованої території та лінії розмежування. Одержувач має рік для поліпшення своїх житлових умов, після чого гроші будуть повернуті державі. Придбати житло можна у прийнятих в експлуатацію житлових будинках на первинному або на вторинному ринку. Грошову компенсацію можна витратити тільки на придбання житла, за використанням коштів з рахунку слідкує банк.
Щоб отримати компенсацію на придбання житла, необхідно:
- стати на квартирний облік;
- подати документи до ЦНАПу або органу соціального захисту населення за місцем перебування на квартирному обліку;
- отримати рішення комісії про призначення грошової компенсації;
- відкрити спеціальний рахунок у державному банку «Ощадбанк»; подати копію договору з банком до місцевого органу соціального захисту; дочекатися надходження коштів;
- придбати житло упродовж року.
Також слід підготувати наступні документи:
- Заява про призначення грошової компенсації.
- Паспорт/Єдокумент.
- Посвідчення учасника бойових дій/особи з інвалідністю внаслідок війни/члена сім’ї загиблого (померлого)/члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України.
- Довідка про безпосередню участь особи у бойових діях.
- Письмова згода у довільній формі кожного повнолітнього члена сім’ї особи з інвалідністю/внутрішньо переміщеної особи, на яких нараховується грошова компенсація, щодо включення їх у розрахунок грошової компенсації.
- Документи, що підтверджують родинні стосунки між заявником і членами його сім’ї на яких нараховується грошова компенсація, і між загиблим (зниклим безвісти), померлим.
- Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та кожного із членів її сім’ї (для внутрішньо переміщених осіб).
- Рішення про взяття на квартирний облік за пільговою категорією (першочергово/позачергово) особи та кожного із членів її сім’ї.
- Довідка про наявність/відсутність зареєстрованого до 31 грудня 2012 року права власності на житло, яке розташоване в населених пунктах на підконтрольній Україні території (довідку з БТІ).