Логотип

Корюківська територіальна громада

Чернігівська область, Корюківський район

01.07.2025 09:34

Звіт про проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг в Центрі надання соціальних послуг Корюківської міської ради та ГО «ВІНДИКАЦІЯ» за 2024 рік

5531eb22-bb2d-4730-bf74-7c22bca97494.png

Сектором соціального захисту населення та охорони здоров’я Корюківської міської ради відповідно ст. 11 Закону України «Про соціальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», розпорядження міського голови №63 від 30.05.2025 року « Про створення комісії  з проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг» організовано та проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг у ЦНСП Корюківської міської ради та в ГО «ВІНДИКАЦІЯ».

Метою зовнішньої оцінки було визначення відповідності наданих соціальних послуг Державним стандартам та потребам отримувачів, отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальних послуг, вивчення реального стану надання соціальних послуг.

Предметом зовнішньої оцінки були: соціальні послуги   «догляд вдома», «натуральна допомога», «консультування» в ЦНСП та послуги «соціальна адаптація» в ГО «ВІНДИКАЦІЯ».

При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувалися наступні показники:

адресність та індивідуальний підхід, що визначаються шляхом аналізу правильності визначення індивідуальних потреб, відповідності соціальної послуги індивідуальним потребам її отримувача;

результативність, що визначається шляхом здійснення аналізу досягнутих результатів, задоволення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, вирішення проблемних питань отримувача соціальної послуги, подолання або мінімізація наслідків складних життєвих обставин отримувача соціальної послуги;

своєчасність, що визначається шляхом здійснення аналізу дотримання строків прийняття рішення про надання соціальної послуги, надання в разі потреби невідкладної допомоги отримувачу послуг, виконання індивідуального плану надання соціальної послуги у визначені строки тощо;

доступність та відкритість, що визначаються шляхом аналізу наявності інформації про соціальну послугу, умов та порядку її отримання, можливості отримання альтернативних послуг тощо, можливості надання допомоги громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах, в отриманні необхідних документів для призначення соціальної послуги, можливості звернутися за отриманням соціальних  послуг та вільного (безперешкодного) доступу одержувача соціальних послуг до приміщення суб’єктів, що надають соціальні послуги, тощо;

повага до отримувача соціальної послуги, що визначається шляхом аналізу забезпечення ввічливого і гуманного ставлення з боку суб’єктів, що надають соціальні послуги, його честі, дотримання професійних та етичних норм і принципів у роботі з отримувачем соціальних послуг тощо. З цією метою проводиться анкетування отримувачів соціальних послуг;

професійність, що визначається шляхом аналізу наявності належного рівня кваліфікації фахівців, що надають соціальні послуги, проведення підвищення їх кваліфікації, атестації.

Комісією було проведено анонімне пульс опитування працівників ЦНСП в якому взяли участь 46 осіб. Опитування проводилось з метою вивчення проблем співробітників, оцінки задоволеності їх умовами праці, оплатою, зворотнім зв’язком з керівництвом. 24 особи висунули свої пропозиції щодо покращення роботи установи. 25 працівників незадоволені оплатою праці, 90% опитуваних задоволені своєю роботою, але бажають покращення умов праці: просторих кабінетів, збільшення кількості електричних велосипедів, нових меблів, обладнання, неформальних зустрічей з колективом.

Відділення соціальної допомоги вдома

Комісією було вибірково проведена перевірка у відділені соціальної допомоги вдома та аналіз опитування, проведеного під час внутрішнього оцінювання з метою отримання відгуків щодо організації та якості надання послуг вдома. 

Проведено 10 виїздів комісією до отримувачів соціальної послуги догляд вдома з метою спостереження за процесом надання послуги. За результатами спостереження 100%   підопічних задоволені рівнем надання соціальних послуг, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувачів соціальних послуг. Строки та терміни надання соціальних послуг відповідають зазначеним у договорі про надання соціальних послуг та індивідуальних планах.

В кожного отримувача послуги є бланк моніторингу надання послуги з яким його ознайомлює соціальний робітник.

Станом на 1 січня 2025 року у відділенні працює 52 соціальних  робітників. Вони обслуговують  отримувачів соціальних послуг  Корюківської громади, проводять роботу по виявленню одиноких громадян, осіб з інвалідністю  та осіб які потребують  сторонньої допомоги.

Вибірково було обрано 10 особових справ отримувачів соціальних послуг. Особові справи  ведуться  відповідно до законодавства, є пункт в договорі « Про захист  персональних даних» і «Про інформацію». В кожній справі містяться документи передбачені чинним законодавством, терміни опрацювання заяв, складання індивідуального плану, прийняття рішення не порушені. 

Адресність та індивідуальний підхід ( статус «добре»).

Індивідуальні потреби у соціальних послугах визначаються згідно звернень громадян, всі особові справи отримувачів ведуться відповідно до законодавства, містять картки визначення (оцінювання) індивідуальних потреб.  Наявний індивідуальний план, що відповідає індивідуальним потребам, який складається й узгоджується з кожним отримувачем послуг. Плани підписані отримувачем та директором ЦНСП. Індивідуальний план переглядається відповідно до вимог Державного стандарту послуги догляду вдома, за потреби вносяться зміни у плани. Показник – 100%

Результативність ( статус «Добре»)

Рівень задоволеності соціальними послугами ( за оцінкою  отримувачів соціальної послуги). 100 % – більша частина отримувачів надає позитивні відгуки.  Проводиться  внутрішній моніторинг якості надання соціальної послуги, систематичне спостереження за роботою співробітників та миттєве реагування на недоліки у робочому процесі.

Своєчасність (статус «Добре»)

Прийняття рішення щодо надання соціальної послуги, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги у встановлений строк (100%). – всі переглянуті звернення були розглянуті з дотриманням термінів прийняття рішень. 

Доступність та відкритість (статус «Добре»).

Наявність приміщень, що відповідають санітарним та протипожежним вимогам згідно чинного законодавства України.  Розташування центру є вдалим, він знаходиться поряд із зручним транспортним сполученням.  При вході в територіальний центр  міститься пандус, що є необхідним для осіб із  обмеженими можливостями, на всіх дверях є таблички з написами. Наявний  стенд з інформацією для отримувачів ( порядок надання, умови та зміст соціальної послуги), який знаходиться в приміщенні центру. Є створена власна група на соціальній  сторінці  Фейсбук для оперативного  інформування  жителів громади. Показник – 95%

Повага до гідності отримувача соціальної послуги ( статус «Добре»).

Під час проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг( за допомогою анкети опитувальника) встановлено, що отримувачі соціальних послуг задоволені роботою соціальних робітників, скарг та нарікань не було. Договором про надання соціальних послуг передбачено, що працівники центру зобов’язуються ввічливо та коректно ставитися до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, яку отримали під час виконання службових обов’язків. Показник – 100%

Професійність (статус «Добре»).

На кожного працівника розроблена посадова інструкція згідно Довідника кваліфікаційних  характеристик професій працівників «Випуск 80» «Соціальні послуги». Всі працівники ознайомлені з правилам внутрішнього трудового розпорядку. В особових справах працівників містяться документи про освіту державного зразка,  накази про прийняття на роботу. Взяті на перевірку медичні книжки були актуальні, не прострочені. Показник – 100%.

Відділення натуральної допомоги

Відділення надання натуральної допомоги забезпечує надання соціальної послуги «натуральна допомога», а саме: послуги швачки, послуги по ремонту взуття, перукарські послуги, послуги масажу, прокат технічних засобів реабілітації, прийом та видача речей, що були у вжитку, господарчі послуги. У відділенні функціонує Мобільна соціальна служба, яка дає можливість наблизити послуги натуральної допомоги до кожного мешканця громади.

Адресність та індивідуальний підхід (статус «добре»)

 Протягом 2024 року соціальну послугу «натуральна допомога» отримали 2163 осіб похилого віку та осіб з інвалідністю. Кожна послуга надається відповідно до індивідуальних потреб людини, складений план обговорюється з отримувачем та переглядається. Показник – 100%.

Результативність (статус «Добре»)

Згідно проведених опитувань, які регулярно проводяться серед отримувачів соціальної послуги «натуральна допомога» рівень задоволеності становить 100%. За результатами опитування на предмет покращення емоційного, психологічного та фізичного стану отримувачів соціальних послуг у процесі її надання порівняно з періодом, коли послуга не надавалась виявлено, що відбулися позитивні зміни по даному показнику. Скарг та зауважень щодо їх надання не надходило, всі підопічні вдячні працівникам відділення за добросовісне відношення до виконання своїх функціональних обов’язків. Показник – 100%.

Своєчасність (статус «Добре»)

Під час проведення моніторингу опрацьовано особові справи отримувачів соціальної послуги, внаслідок чого проаналізовано терміни оформлення документів. Своєчасність прийняття рішення не порушується, подання заяви отримувачем послуги до прийняття рішення дотримується десятиденного терміну. Строк надання соціальної послуги визначається індивідуально для кожного отримувача залежно від його потреб та узгоджується з отримувачем соціальної послуги комплексного визначення стану індивідуальних потреб. Після прийняття рішення складається індивідуальний план та договір про надання соціальної послуги. Індивідуальний план переглядається разом із отримувачем соціальної послуги через місяць з дня початку її надання (за потреби), надалі - 1 раз на рік. Договори підписуються в двосторонньому порядку, як надавачем послуги так і отримувачем. Показник – 100%.

Доступність та відкритість ( статус «Добре»)

Розташування територіального центру є вдалим тим, що він знаходиться в центрі недалеко від Пенсійного фонду, ЦНАПу, управління соціального захисту населення. Приміщення одноповерхове, облаштоване пандусом, відповідно до нормативів, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Навпроти територіального центру є місце для паркування транспортних засобів. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету. В коридорі є місця для сидіння, але відсутній спеціалізована вбиральня для осіб з інвалідністю. Показник – 92%.

 Повага до гідності отримувача соціальної послуги: (статус «Добре»)

Згідно проведеного аналізу анкет скарг від отримувачів на працівників, не надходило. Всі підопічні задоволені наданням соціальної послуги, ніяких скарг та зауважень з їх сторони під час проведення моніторингу не надходило. Розділом IV пунктом 1 Договору про надання соціальних послуг забезпечується дотримання принципу конфіденційності по відношенню до отримувачів соціальної послуги. З боку працівників відділення даний принцип не порушується. Працівники ввічливо, чемно та з повагою відносяться до отримувачів соціальної послуги під час виконання своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі роботи.  Показник – 100%.

Професійність: (статус «Добре»)

Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства, розроблені та затвердженні посадові інструкції всіх працівників, з якими вони ознайомленні під особистий підпис. В особових справах працівників містяться документи про освіту державного зразка,  накази про прийняття на роботу. Показник – 100%.

Відділення соціальної роботи

При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги «консультування» застосовуються показники якості соціальних послуг такі як:

Адресність та індивідуальний підхід (статус «Добре»)

Протягом 2024 року, згідно звернень громадян, соціальну послугу «консультування» отримали 801 особи. Для кожного отримувача послуг  визначені потреби та складені відповідні індивідуальні плани, у всіх випадках  плани повністю відповідають потребам отримувача соціальних послуги, перегляд планів здійснюється відповідно до вимог Державних стандартів. Показники адресність та індивідуальний підхід повністю задовольняють потреби отримувачів послуг. Показник – 100%.

Результативність: (статус «Добре»)

Згідно проведених опитувань в ході внутрішньої перевірки рівень задоволеності соціальною послугою «консультування» становить 100%. Проведений аналіз результатів опитування на предмет покращення емоційного, психологічного стану отримувачів соціальних послуг у процесі її надання. Скарг та зауважень щодо їх надання не надходило, всі підопічні вдячні працівникам відділення за добросовісне відношення до виконання своїх функціональних обов’язків.

Своєчасність: (статус «Добре»)

Під час проведення моніторингу опрацьовано особові справи отримувачів, внаслідок чого проаналізовано терміни оформлення документів. Вибірковий аналіз індивідуальних планів показав, що прийняття рішення щодо надання соціальної послуги консультування, надання соціальної послуги відбувається у строки та терміни, визначені Державним стандартом. Своєчасність прийняття рішення не порушується. Показник – 100%.

Доступність та відкритість: (статус «добре»)

Розташування відділення соціальної роботи є вдалим тим, оскільки воно знаходиться в центрі міста, в приміщенні Корюківської районної адміністрації. Недоліком є розміщення відділення на третьому поверсі, що незручно для осіб з особливими потребами. Приміщення облаштоване пандусом, відповідно до нормативів. Поряд з приміщенням є місце для паркування транспортних засобів. На всіх дверях розташовані таблички з написом назви кабінету. Відсутні місця для сидіння в коридорі. З метою детальнішого інформування населення про соціальні послуги ведеться сторінка ЦНСП в Фейсбук. Працівниками відділення регулярно проводяться виїзди до сільських рад з метою надання соціальної послуги консультування. Показник – 95%.

Повага до гідності отримувача соціальної послуги: (статус «Добре»)

Згідно проведеного опрацювання результатів анкетування, що проводилось під час внутрішньої оцінки скарг від отримувачів на працівників, не надходило. Всі підопічні задоволені наданням соціальної послуги. Працівники ввічливо, чемно та з повагою відносяться до отримувачів соціальної послуги під час виконання своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі роботи. Показник – 100%.

Професійність: (статус «Добре»)

Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства, розроблені та затвердженні посадові інструкції всіх працівників, з якими вони ознайомленні під особистий підпис. Кожна особова справа містить копії документів про освіту (державного зразка). У надавачів соціальної послуги наявність особистих медичних книжок становить 100% та проходження медичного огляду здійснюється щорічно

ГО «ВІНДИКАЦІЯ»

При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги «соціальна адаптація» застосовуються показники якості соціальних послуг такі як:

Адресність та індивідуальний підхід: (статус «Добре»)

 Протягом 2024 року соціальну послугу «соціальна адаптація» отримали 72 особи. Згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальній послузі (згідно індивідуальних планів -100 %).

Результативність: (статус «Добре»)

Згідно проведених опитувань рівень задоволеності соціальною послугою «соціальна адаптація» становить 100%. Отримувач заповнює вхідну анкету перед наданням послуги і після отримання послуги анкету щодо якості надання послуги, тому одразу можна оцінити результативність.

Проведений аналіз результатів опитування на предмет покращення емоційного, психологічного та фізичного стану отримувачів соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли послуга не надавалась виявлено, що відбулися позитивні зміни по даному показнику. Скарг та зауважень щодо їх надання не надходило, всі отримувачі вдячні за турботу та увагу.

Своєчасність (статус «Добре»)

 Під час проведення моніторингу опрацьовано справи отримувачів соціальної послуги соціальна адаптація. Спеціалістами складається індивідуальний план та укладається типовий договір про надання соціальної послуги, якщо послуга не разова. Договори підписуються в двосторонньому порядку, як надавачем послуги так і отримувачем. Під час оцінки якості також враховувався той фактор, що після кожної індивідуальної психологічної консультації складається протокол. Показник – 100%.

 Доступність та відкритість: статус «Добре»

Розташування ГО «ВІНДИКАЦІЯ» є вдалим, адже він знаходиться в одному приміщенні з ЦНАПом, Управлінням соціального захисту населення, міграційною службою. Поряд розміщені Центр надання соціальних послуг Корюківської міської ради, центральна лікарня, автостанція.

Приміщення одноповерхове, облаштоване пандусом, відповідно до нормативів, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Приміщення має місце для паркування транспортних засобів. Приміщення відповідає санітарним нормам, має туалет для осіб з обмеженими можливостями, в коридорі є місця для сидіння. З метою детальнішого інформування населення про соціальну послугу розроблені буклети, інформація про роботу організації постійно висвітлюється на власній Фейсбук сторінці. Показник – 100%.

Повага до гідності отримувача соціальної послуги: (статус «Добре»)

Згідно проведеного аналізу анкет щодо якості надання послуги, з’ясовано, що під час надання соціальної послуги скарг від отримувачів на надавачів, не надходило. Всі отримувачі задоволені роботою співробітників, ніяких скарг та зауважень. Працівники ввічливо, чемно та з повагою відносяться до отримувачів соціальної послуги під час виконання своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі роботи. Показник – 100%.

Професійність: (статус «Добре»)

Співробітники ГО «ВІНДИКАЦІЯ» працюють за договором, який підписується в двосторонньому порядку. Всі фахівці мають вищу освіту відповідного напрямку, регулярно підвищують кваліфікацію, беруть участь в навчаннях та тренінгах для підвищення професійного рівня. Показник – 100%.

Згідно оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг показники відповідають встановленому рівню «добре». Незважаючи на узагальнений статус «добре» плануються заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості соціальних послуг за наступними напрямками:

Центру надання соціальних послуг Корюківської міської ради:

- продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги;

- забезпечувати дотримання вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів встановлених у Державному стандарті соціальних послуг «догляд вдома», «консультування» та «натуральна допомога»;

- підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди;

- вживати заходів щодо постійного підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;

- підготувати та проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед населення щодо роботи Центру надання соціальних послуг;

- розглядати можливість та потребу у впровадженні нових видів соціальних послуг;

- активізувати роботу щодо виявлення сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, з метою надання їм соціальної підтримки у вигляді соціальних послуг;

- в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази ЦНСП (ремонт, сучасне обладнання і т.д.);

- проводити роз'яснювальну роботу та навчальні семінари для соціальних робітників з метою підвищення рівня надання соціальних послуг;

- організовувати спільні тренінги, дискусії, неформальні зустрічі з керівництвом Центру та співробітниками, з метою покращення атмосфери в колективі;

- забезпечувати дотримання вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів встановлених у Державному стандарті соціальних послуг «догляд вдома», «соціальна адаптація» «догляд вдома», «консультування», «представництво інтересів» та «натуральна допомога».

ГО «ВІНДИКАЦІЯ»:

- продовжувати роботу щодо залучення громадян до соціальних послуг, щодо виявлення осіб, які потребують соціальної підтримки;

- продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань надання соціальних послуг;

- продовжувати оновлювати інформацію щодо надання послуг на сторінках Фейсбук;

- розглядати можливість у впровадженні нових видів соціальних послуг;

- вживати заходів щодо постійного підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги.