Актуальна інформація
02.10.2025
Стартує програма додаткової підтримки для прифронтових територій – нарахування 100 додаткових кіловат електроенергії на кожного члена родини.
Важливо, що підтримка адресна, тому дуже важливо щомісяця вчасно сплачувати за спожиту електроенергію, у разі наявності такої послуги.
Деталі у каруселі.
23.09.2025
Що таке «Пакунок школяра»?
«Пакунок школяра» — це одноразова виплата на шкірну дитину, яка цього року йде до першого класу. Після відкриття Дія.Картки 5 000 грн від держави можна витратити на найнеобхідніше для школяра: канцелярію, одяг і взуття.
Хто може отримати виплату?
Виплату за програмою «Пакунок школяра» передбачено на кожну дитину, яка у 2025 році вперше входить до 1 класу — незалежно від того, чи це державна, чи приватна школа, та який формат навчання вибраний (очний, онлайн або змішаний).
Заяву подає один із батьків або законний представник дитини. Якщо в сім'ї кілька дітей підуть до першого класу — допомогу нараховують окремо на кожного (по 5 000 грн).
Виплата недоступна для родини за кордоном або на ТОТ — вони зможуть отримати її після повернення в Україну або підконтрольну територію України.
Як подати заявку?
Заявку на отримання допомоги «Пакунок школяра» можна подати двома способами:
- онлайн — через застосунок «Дія»;
- офлайн — у найближчому сервісному центрі Пенсійного фонду України.
Подати заявку будь-яким зі способів можна до 15 листопада 2025 року .
Подання заяви в Дії (онлайн)
Для подання заяви в Дії має відображатися один із біометричних документів (ID-картка або закордонний паспорт), а також верифікований податковий номер (РНОКПП).
Також необхідно оформити Дія.Картку — універсальну картку для всіх державних виплат. Його відкриття відкрито через Дію в найбільших банках країни — «ПриватБанк», Monobank, «Банк Кредит Дніпро», «А-банк».
Алгоритм подачі заяви через Дію:
- Перегляньте, що застосунок Дія оновлено до останньої версії.
- Авторизуйтеся та перейдіть до розділу «Сервіси» → «Допомога від держави» → «Пакунок школяра».
- Оберіть свого першокласника.
- Оберіть або відкрийте Дія.Картку в одному з уповноважених банків.
- Перевірте дані заяви та підпишіть її Дія.Підписом.
Після оформлення Дія.Картки батькам можна автоматично надійти сповіщення про можливість подати заявку. Один із батьків також може самостійно зайти в застосунок «Дія» та перевірити, чи доступна йому ця опція.
Що робити, якщо послуга недоступна в Дії?
деякі це пов'язані з тим, що дані ще не внесені або внесені з помилками до системи АІКОМ 2, яка підтверджує зарахування дитини до школи.
В АЙКОМ 2 обов’язково має бути використано:
- прізвище, ім'я та по батькові дитини і батьків / законних представників без помилок (ПІБ в АІКОМ 2 та Дії мають бути ідентичними);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) батьків або законних представників.
Якщо в Дії відобразиться «Інформація про вас та дитину ще не внесена до електронної системи управління освітою або внесена з помилкою», потрібно надати до школи, щоб уточнити й виправити інформацію.
А якщо «У школі могли припустити помилки, неправильно вказавши прізвище чи ім’я» — означає, що інформація про вас та дитину є, але ПІБ позначили неправильно. Для усунення цих помилок необхідно надіслати до закладу освіти та надати правильну інформацію для її внесення до АІКОМ 2.
Наголошуємо, що оновлені дані в Дії з'являються не відразу, а після чергового оновлення даних з АІКОМ 2, яке відбувається раз на 2 дні. Через 2 дні спробуйте подати заявку повторно.
Заяву можна подати через день до 15 листопада 2025 року.
Подання заяви в Пенсійному фонді України (офлайн)
Якщо ви не користуєтеся Дією або не маєте біометричних документів, заяву можна подати до найближчого сервісного центру Пенсійного фонду України (незалежно від місця реєстрації).
Потрібно мати з собою:
- паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
- податковий номер (РНОКПП), якщо він є;
- документи, що підтверджують повноваження законного представника (якщо потрібно).
Зверніть увагу: дані про дитину та батьків / законних представників мають бути внесені до системи АІКОМ 2. Паперова довідка зі школи не замінює цю вимогу.
Подати заяву до ПФУ можна до 15 листопада 2025 року.
Коли відбудеться зарахування і як використати кошти?
Кошти надходять на рахунок Дія.Картки за програмою «Пакунок школяра» протягом 14 днів після верифікації заяви.
Батьки можуть використовувати кошти в будь-якій торговій точці у всіх регіонах України, де платіжний термінал має MCC-код, який відповідає умовам державної програми:
- дитячий одяг (MCC 5641)
- одяг для всієї родини (MCC 5651)
- взуття (MCC 5661)
- канцелярські товари (MCC 5943)
Покупки можливі як в офлайн-, так і онлайн-магазинах, проте оплата можлива лише безготівковим способом.
Використати гроші потрібно протягом 180 днів. Невитрачені кошти повертаються до бюджету.
Як бізнесу долучитися до проєкту?
Спеціальна реєстрація не потрібна — головна умова, щоб платіжні термінали магазину були налаштовані на MCC-коди, які відповідають вимогам програми:
- дитячий одяг (MCC 5641)
- одяг для всієї родини (MCC 5651)
- взуття (MCC 5661)
- канцелярські товари (MCC 5943)
Це стосується як маленьких магазинів і ФОПів, так і великих маркетплейсів чи мереж.
15.08.2025
Нова послуга онлайн: подати запит на витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, стало простіше
МВС України цифровізувало послугу — тепер не потрібно надсилати паперові заяви або звертатися на е-адреси. До того ж, раніше на результат доводилося чекати тижнями, а зараз — доступний лише за декілька днів. Достатньо відвідати онлайн-ресурс і виконати кілька простих кроків.
- авторизуйтеся в Єдиному вікні для громадян — services.mvs.gov.ua;
- оберіть послугу «Запит на отримання витягу з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин»;
- вкажіть інформацію про себе та про зниклу людину;
- підпишіть заяву електронним підписом.
Деталі: https://bit.ly/45y5nNU
24.07.2025
SafeWomenHUB: допомога постраждалим від війни жінкам і дівчатам
Три роки тому за ініціативи Урядової уповноваженої з питань гендерної політики та Апарату Урядової уповноваженої у межах Меморандуму про співпрацю з МБФ «Українська фундація громадського здоров’я» та за технічної підтримки ООН Жінки була створена онлайн-платформа SafeWomenHUB.
Платформа надає конфіденційну психосоціальну допомогу та спрямована на підтримку жінок і дівчат, які зазнали наслідків збройної агресії.
- Консультації надаються щоденно з 09:00 до 18:00.
Звернутися по допомогу можна по тел.:
+38 (066)900-45-69
+38 (066)900-40-18
А також через офіційні сторінки платформи:
- Facebook: https://www.facebook.com/SafeWomenHUB
- Instagram: https://www.instagram.com/safewomanhub/.
До уваги фахівців, які працюють із постраждалими від насильства за ознакою статі! Аби зберегти свій ресурс і збільшити стійкість, користуйтеся цифровим застосунком «Зв’ЯЗОК»
Встановити застосунок: zvyazok.healthright.org.ua
02.07.2025
До уваги отримувачів різних видів допомог!!!
Кабінет Міністрів України 23 червня 2025 року ухвалив постанову № 766 «Про реалізацію експериментального проекту щодо централізації механізму виплати деяких державних допомог» та постанову від 25 червня 2025 року № 765 «Деякі питання призначення та виплати державних соціальних допомог, соціальних стипендій органами Пенсійного фонду України». Ці постанови передбачають важливі зміни у сфері призначення та виплати державної соціальної допомоги. Реалізація експериментального проєкту, щодо централізації механізму виплати деяких державних допомог планується протягом двох років.
З 1 липня 2025 року Пенсійний фонд України братиме на себе функції з призначення та виплати наступних видів допомоги:
- державна допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
- державна допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;
- державна допомога на дітей одиноким матерям;
- державна допомога при народженні дитини;
- державна допомога при усиновленні дитини;
- державна допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні (орфанні) захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність;
- державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям;
- державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю;
- державна соціальна допомога на догляд;
- допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам;
- державна допомога громадянам з числа осіб, постраждалих від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (всі види);
- тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме;
- тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату;
- допомога на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, у тому числі з інвалідністю, які перебувають у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях;
- грошове забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях, в тому числі здійснення видатків на сплату за них єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
- соціальна допомога на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя;
- допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;
- грошова компенсація вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка»;
- тимчасова допомога на дітей, щодо яких встановлено факт відсутності батьківського піклування та які тимчасово влаштовані в сім’ю родичів, знайомих, прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу, «Дитина не одна»;
- одноразова винагорода жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» відповідно до Закону України «Про державні нагороди України».
Це рішення ухвалене з метою спрощення процедур для громадян та підвищення ефективності надання соціальної підтримки.
23.06.2025
З 1 липня 2025 року в Україні стартує експериментальний проєкт для сімей з низькими доходами. Сума базової допомоги — 4500 гривень, але в залежності від складу сім'ї та конкретної ситуації може бути вищою.
♦ Новий вид виплати запроваджується відповідно до Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2025 року № 371 “Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги”.
♦ Одержати виплату вже з 1 липня 2025 року зможуть сім’ї, які на дату звернення за призначенням базової соціальної допомоги є отримувачами:
- державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям;
- допомоги на дітей одиноким матерям;
- допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
- тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме.
♦ З 1 жовтня 2025 року зможуть долучитися й інші особи / сім’ї, обставини яких відповідають вимогам та критеріям, визначеним Порядком (матеріальне та соціальне становище, потреба в державній підтримці тощо).
- Детальніше про алгоритм призначення базової соціальної допомоги та як подати документи - за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/2172633-bazova-sotsialna-dopomoga.../
11.03.2025
Конкурс бізнес-ідей «Роби своє» від Благодійного фонду «МХП — Громаді»
5 березня 2025 року стартувала подача заявок на конкурс бізнес-ідей «Роби своє» від Благодійного фонду «МХП — Громаді». Його учасники можуть виграти грант у розмірі
до 100 тисяч гривень на реалізацію своїх ідей, отримати комплексне навчання з бізнес-планування, започаткувати або розширити власну справу.
З 2022 року БФ «МХП — Громаді» реалізовує грантову програму «Роби своє» для підтримки підприємців у селах і малих містах України. За три роки існування фонд інвестував понад 40 мільйонів гривень у понад 250 малих бізнесів у 13 областях України.
У 2024 році особливу увагу приділили бізнес-ініціативам ветеранів та родин військовослужбовців. Тож «Роби своє» став не тільки інструментом економічного розвитку громад, але й важливою частиною соціальної підтримки захисників і їхніх родин. Цьогоріч учасником програми може стати кожен, хто планує розпочати власну справу або прагне її розширити, релокувати чи якісно покращити свій бізнес.
Участь у конкурсі є безкоштовною, проте обов’язковою умовою є співфінансування бізнес-ідеї з боку учасника. Також всім подавачам на грант потрібно пройти “Шлях підприємця” —освітній курс, створений спільно з Центром зайнятості. Він базується на власній експертизі команди фонду і містить бізнес-знання, актуальні для всіх, хто починає власну справу.
«Роби своє» охоплює 13 областей України: Вінницьку, Волинську, Дніпропетровську, Житомирську, Івано-Франківську, Київську, Львівську, Полтавську, Сумську, Тернопільську, Хмельницьку, Черкаську та Чернігівську області, а також місто Київ.
Прийом заявок на конкурс триватиме до 7 квітня 2025 року. А 27 травня оголосять переможців, які отримають фінансову підтримку та експертний супровід для реалізації свого бізнесу.
Детальну інформацію та форму для подачі заявки можна знайти на сайті.
07.02.2025
Сім’ї пільговиків, які потрапили в полон або зникли безвісти, можуть отримати їх виплати
13 грудня 2024 року внесено зміни до порядку надання призначених пільг на оплату житлово-комунальних послуг (постанова Уряду від 13.12.2024 № 1420 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо використання витягу з Єдиного державного реєстру ветеранів війни для отримання пільг деякими категоріями осіб”).
Ці зміни врегульовують питання, кому виплачують пільги на оплату житлово-комунальних послуг, якщо пільговик, інформацію про котрого було внесено до Реєстру осіб, які мають право на пільги, потрапив у полон держави-агресора або його визнали зниклим безвісти за особливих обставин.
Постанова передбачає можливість змінити одержувача призначених коштів на члена сім’ї пільговика.
Кошти пільг, належні пільговику, виплачуються за зверненням одного із членів його сім’ї, котрий фактично проживає в житловому приміщенні, за адресою якого надаються пільги. Виплата здійснюється на підставі поданих документів: заяви (у довільній формі) та витягу з Єдиного державного реєстру ветеранів війни (витяг оформлюється відповідно до вимог пункту 15 Положення про Єдиний державний реєстр ветеранів війни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 № 700).
Подати документи можна:
- особисто – через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;
- онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
- поштою – на адресу органу Пенсійного фонду України.
Перерахування коштів здійснюється з місяця, наступного за місяцем звернення члена сім’ї пільговика за виплатою, на його власний банківський рахунок.
Довідка
Механізм надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг врегульовано Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, надання твердого палива та скрапленого газу в грошовій формі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373.
За повідомлення Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області