25.01.2025 08:37
Державна податкова служба
04.04.2025
ДПС запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів
Державна податкова служба України запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів. Напрацьовуються пропозиції щодо змін у законодавстві, в регіонах будуть створені робочі групи, які надаватимуть консультації. Про це на своїй сторінці у Facebook розповів Голова ДПС Руслан Кравченко.
Відповідне питання він обговорив під час селекторної наради з територіальними управліннями.
Руслан Кравченко розповів, що минулого тижня під час зустрічі із бізнесом на Хмельниччині до нього звернувся ветеран, який порушив проблему мобілізованих ФОП. ФОПи 1-2 груп щомісячно авансом мають сплачувати єдиний податок і військовий збір. Щоб уникнути автоматичних нарахувань, слід подати заяву про неможливість виконання податкових обов’язків. Однак під час мобілізації та служби підприємець навряд чи думає про це. Через що виникає податковий борг.
На сьогодні понад 3 тис. мобілізованих ФОП мають податковий борг майже 30 млн гривень. Вони можуть бути звільнені від сплати податків, якщо подадуть заяву за місцем податкової реєстрації протягом 10 днів після демобілізації. На практиці вкластися в такий термін вкрай важко.
«Вже визначили конкретні заходи, щоб допомогти підприємцям, які стали на захист країни: ДПС напрацьовує свої пропозиції до законодавства, щоб збільшити терміни подання заяви. Найближчим часом передамо їх до Мінфіну, ініціювали підписання протоколу з Міноборони, щоб мати точну інформацію щодо мобілізованих ФОП та допомогти їм», – наголосив Руслан Кравченко.
Він також підкреслив, що на рівні ДПС реалізовуються такі оперативні кроки:
– регіони отримають переліки ФОП, яким нараховується єдиний податок та військовий збір, та які ймовірно не можуть виконувати свої податкові обов’язки. Кожна історія має бути відпрацьована;
– проводимо інвентаризацію скарг та листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації, проаналізуємо результати їх розгляду в регіонах;
– територіальні управління мають створити робочі групи та «гарячі лінії» для надання консультацій мобілізованим ФОП, які не можуть виконувати податкові обов’язки, чи членам їхніх родин;
– упродовж квітня мобілізовані ФОП та члени їхніх родин мають бути поінформовані про існуючі механізми, визначені законодавством, щодо уникнення негативних наслідків від несплати податків;
– вся актуальна інформація має бути розміщена в Центрах обслуговування платників. Мають бути також залучені до інформування ЦНАП, громади, ТЦК, обласні військові адміністрації.
«Працюємо над тим, щоб питання, пов’язані з податковими зобов’язаннями мобілізованих ФОПів та ветеранів, були врегульовані справедливо та без бюрократії», – додав Голова ДПС.
Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
10.03.2025
ДПС конкретизує перелік підстав для віднесення платника до ризикових
Державна податкова служба оновила довідник кодів ризиковості платників податків. Їх використовують комісії ДПС при розгляді питань про відповідність платника критеріям ризиковості.
Основні зміни такі:
– уточнюються коди податкової інформації, які не застосовуються до виробників або надавачів послуг, або ж навпаки використовуються лише для цих категорій платників;
– змінюється період аналізу операцій з ризиковими контрагентами – тепер враховуватимуться лише операції, здійснені не раніше, ніж прийнято рішення про ризиковість контрагента.
Запроваджується кілька нових кодів. Вони стосуватимуться:
– сумнівних операцій із закупівлі великих обсягів послуг чи робіт без реальних умов для їх виконання;
– залучення до операцій неплатників ПДВ без необхідних ресурсів для виконання зазначених робіт;
– експорту товарів невідомого походження в режимі РЕЗ;
– відсутності платника за податковою адресою, що унеможливлює проведення документальної перевірки.
05.03.2025
ДПС ініціює зміни до механізму зупинення реєстрації податкових накладних
Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко ініціював зміни до механізму зупинення реєстрації податкових накладних.
Державна податкова служба вже передала свої пропозиції до Міністерства фінансів України щодо змін у постанову Уряду № 1165. Про це Руслан Кравченко повідомив на своїй сторінці у Facebook.
«Удосконалюємо роботу системи СМКОР. Йдеться про зменшення кількості блокування податкових накладних, спрощення процедури реєстрації, підвищення ефективності автоматизованого моніторингу, мінімізацію адміністративного тиску. Шість ключових змін. Прогнозуємо, що вони скоротять кількість заблокованих накладних. Але легше буде працювати тим, хто працює прозоро. Схеми та ухилення від податків не пройдуть!» – зауважив він.
Коротко про зміни:
Збільшено ліміти для безумовної реєстрації накладних – граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5). Операції з невеликими сумами (до 10 тис. грн) будуть реєструватися без затримок, цей ліміт нині становить 5 тис. грн. Ліміт загального обсягу таких операцій в поточному місяці буде збільшено до 3 млн грн (наразі 500 тис. грн).
Спрощено перевірки податкових накладних для підприємців, які працюють у зонах із потенційною загрозою бойових дій, але де наразі немає активних боїв. Планується також швидша обробка накладних з експортними операціями, якщо їхні коди збігаються з кодами в таблиці даних платника податків і він не вважається ризиковим.
Менше бюрократії після виключення платників з переліку ризикових – накладні підлягатимуть автоматичній реєстрації, якщо компанія має позитивну податкову історію та виконуються інші визначені умови.
Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника – зниження потреби подавати документи для врахування таблиці.
Зміни окремих показників позитивної податкової історії – більше підприємств зможуть скористатися такими показниками. Зокрема ліміти обсягу операцій збільшено з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тисяч, змінено умову в частині кількості платників на яких керівник може займати аналогічну посаду (зараз 3, планується 5).
Змінено критерій ризиковості операцій щодо розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ, а саме не вважатиметься ризиком подання такого розрахунку коригування протягом 90 днів (наразі становить 30). Це зменшить ймовірність блокування розрахунку коригування при поверненні товару від неплатника.
«Сподіваюся, що запропоновані зміни будуть підтримані Мінфіном та Кабміном. Постійно спілкуюся з бізнесом. В усіх регіонах, де вже був, чи не кожне друге питання від підприємців стосується недоліків в роботі СМКОР», – додав Руслан Кравченко.
Голова ДПС нагадав, що в регіонах організували 29 центрів, де податківці надають максимальну допомогу підприємцям у питаннях, які стосуються зупинення накладних, виведення з категорії ризикових. У лютому майже вдвічі – до 0,39 % – знизили показник заблокованих накладних, з початку року 9,3 тис. субʼєктів підприємництва виведені з ризикових.
05.02.2025
Податок на нерухомість: кому і скільки доведеться сплатити у 2025 році за «зайву» площу
Всім власникам житлової нерухомості, яка перевищує визначені законом обсяги, доведеться сплатити податки.
Цей податок будуть платити власники:
– квартир площею понад 60 кв. м;
– будинків площею понад 120 кв. м;
– інших різних типів житла, в тому числі їх часток, понад 180 кв. метрів.
Ставку податку визначає місцева влада. При цьому обовʼязково має врахувати тип житла та розташування.
У 2025 році податок сплачується за звітний 2024 рік.
Розмір ставки податку не може перевищувати 1,5 % розміру мінімальної зарплати за 1 квадратний метр, яка на 1 січня 2024 року становила 7100 грн. Отже, максимальний розмір ставки — 106,5 грн за 1 квадратний метр.
Як це виглядатиме на практиці?
Наприклад: Ви — власник квартири площею 65 кв. метрів.
Ставка податку — 1,5 % (7 100 гривень х 1,5 відсотка = 106,5 гривень).
Оподатковувана площа – 5 кв. метрів (65 кв. метрів – 60 кв. метрів)
Сума податку: 5 кв. метрів х 106,50 гривень = 532,50 гривні.
До 1 липня кожен, хто має сплатити цей податок, отримає відповідне повідомлення з чіткими розрахунками. Куди? В електронний кабінет або рекомендованим листом.
Аби не отримати штраф, сплачуйте цей податок вчасно! З моменту отримання повідомлення на це є 60 днів.
Від сплати податку звільнені:
– власники житлової нерухомості, сумарна площа якої не перевищує встановлених норм;
– власники, чия нерухомість знаходиться на окупованих територіях, пошкоджена чи в зоні активних бойових дій.
Обʼєкти нерухомості, за які також не доведеться сплачувати:
– дитбудинки сімейного типу;
– житло, яке належить дітям-сиротам, позбавленим батьківського піклування та дітям з інвалідністю, які виховуються одинокими матерями чи батьками, але не більше одного такого об’єкта на дитину
– житлова нерухомість – власність громадських об’єднань осіб з інвалідністю та їх підприємств;
– об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей, тощо.
Залишилися ще питання про адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з фізичних осіб? Відповіді за посиланням на вебпорталі ДПС: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-neruhome-mayno/fizichni-osobi/ .
08.01.2025
З 1 січня 2025 року змінюється перелік документів для надання ліцензій на право торгівлі пальним
У Головному управлінні ДПС у Чернігівській області інформують, що з 1 січня 2025 року набирає чинності розділ VII «Ліцензування» Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Так, з 1 січня 2025 року змінюється перелік документів, який подається суб’єктами господарювання для отримання ліцензій на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі, роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального (стосовно введення об’єкта нерухомого майна в експлуатацію).
Так, для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку з 1 травня 2011 року до заяви додається копія сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна, що підтверджує прийняття закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна в експлуатацію, щодо всіх об’єктів нерухомого майна, необхідних для здійснення оптової торгівлі пальним, роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального.
Для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку до 30 квітня 2011 року включно до заяви додається копія технічного паспорта та/або інвентаризаційної справи, та/або довідки про технічні характеристики об’єкта нерухомого майна, що підтверджують функціональне призначення об’єкта нерухомого майна, необхідне для здійснення оптової торгівлі пальним, роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального.
02.01.2025
Щодо зміни ДПІ для обслуговування платників
Державна податкова служба України повідомляє, що у зв’язку зі зміною структури ДПС в областях та місті Києві відповідно до адміністративно-територіального устрою України з 1 січня 2025 року буде проведена зміна ДПІ або коду ДПІ обслуговування платників.
Відповідно, Головне управління ДПС у Чернігівській області інформує платників податків про зміни, що відбулись. Наразі у Чернігівській області діє 5 ДПІ: Корюківська, Ніжинська, Прилуцька, Новгород-Сіверська та Чернігівська.
Алгоритм приєднання переліків платників податків, по яких змінюється ДПІ обслуговування:
- до Корюківської ДПІ (2510) переводяться платники Менської ДПІ (Менський район) (2512), Сосницької ДПІ (Сосницький район) (2519) та Сновської ДПІ (Сновський район) (2523).
Нагадуємо, що дані про ДПІ за основним та неосновним місцем обліку можна переглянути в Електронному кабінеті платника податку:
– «Дані про взяття на облік платників податку» у відкритій частині;
– «Реєстраційні дані» меню «Облікові дані платника» в приватній частині.
Пропонуємо врахувати зазначену інформацію під час подання звітності та інших електронних документів до контролюючих органів у 2025 році.
Для отримання адміністративних послуг можна звертатися до будь-якого центру обслуговування платників територіальних органів ДПС незалежно від місця реєстрації. Перелік нових ДПІ у розрізі адміністративних районів кожної області та ДПІ у місті Київ наведено тут ⇑. Актуальний перелік ЦОП за посиланням: https://tax.gov.ua/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv/.