Логотип

Корюківська територіальна громада

Чернігівська область, Корюківський район

24.03.2025 14:21

Пенсійний фонд

09.05.2025

Уряд розширив можливості надання субсидій на оренду житла для внутрішньо переміщених осіб

11 квітня 2025 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову № 422, якою вдосконалено механізм надання субсидій на найм житла для внутрішньо переміщених осіб (ВПО).

Такий вид державної підтримки запроваджено з 29 січня 2025 року. Він  передбачає фінансову допомогу на покриття витрат за оренду житла для тих внутрішньо переміщених осіб, які змушені були залишити власні домівки.

Ухвалені зміни суттєво розширюють умови участі у програмі. Відтепер скористатися субсидією на найм житла може більша кількість внутрішньо переміщених осіб.

Які новації запроваджено?

Період отримання субсидії збільшено
Якщо родина ВПО зберігає право на субсидію на найм житла, виплата автоматично подовжується кожні шість місяців без потреби повторного звернення. Усі необхідні перевірки здійснюватиме Пенсійний фонд України за даними державних реєстрів.

Удосконалено формулу розрахунку обов’язкового платежу
Визначено, що право на субсидію мають родини ВПО, у яких витрати на оренду (в межах встановлених соціальних норм) перевищують 20% середньомісячного сукупного доходу родини.

Актуалізовано при розрахунку субсидії вартість оренди житла в регіоні
Субсидія на найм житла розраховуватиметься на підставі оновленого показника середньої вартості оренди житла, визначеної Державною службою статистики України за січень 2025 року. Це дозволить врахувати рівень ринкових цін та забезпечити більший розмір субсидії.

Розширено перелік об’єктів, які можуть здаватись в оренду
Передбачено можливість укладення договору оренди не лише на все житлове приміщення (квартиру, будинок), а й на частину житла (наприклад, окрему кімнату) з відповідним правом на оформлення субсидії.

Передбачено варіанти вибору форми договору найму
Тепер дозволено використовувати як власний договір оренди, так і Примірний договір, затверджений нормативно. Це забезпечує баланс інтересів орендаря та орендодавця.

Додано можливість оренди житла в юридичних осіб
ВПО можуть укладати договір оренди не лише з фізичними особами або фізичними особами-підприємцями, а й з юридичними особами, що розширює доступність участі в програмі.

Надано право власнику житла відмовитись від компенсації
Запроваджено механізм, за яким власник житла має право добровільно відмовитися від призначення компенсації податків чи їх частини, що пов’язані з наданням житла в оренду ВПО, шляхом подання відповідної заяви.

Довідково:
Субсидія на оренду житла для ВПО – це форма адресної державної допомоги, що забезпечує фінансування витрат на найм житла для внутрішньо переміщених осіб та одночасно передбачає компенсаційний механізм для власників житла.


24.03.2025

Доповнено перелік виплат, які враховуються / не враховуються для призначення житлової субсидії

18 березня 2025 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову № 303 “Про внесення змін щодо обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для усіх видів державної соціальної допомоги до деяких постанов Кабінету Міністрів України”.

Документом, зокрема, доповнено перелік виплат, які враховуються / не враховуються для призначення житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

Відповідно до змін:

  • не враховується до середньомісячного сукупного доходу сім’ї призначена субсидія на найм житла;
  • включаються до середньомісячного сукупного доходу сім’ї отримані аліменти.

Крім того, при призначенні житлової субсидії грошове забезпечення військовослужбовців враховується в розмірі, що залишається після сплати військового збору.


24.03.2025

Як онлайн змінити виплатні реквізити для отримання страхової виплати

За бажанням одержувачів страхові виплати можуть перераховуватися на їхні поточні рахунки в банку (пункт 8 статті 41 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”).

Якщо є потреба змінити спосіб отримання страхових виплат, установу банку / рахунок в банку, ви можете подати заяву на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України онлайн.

Для цього потрібно:

  1. Авторизуватися в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
  2. Обрати вкладку “Заява на страхову виплату” в розділі “Комунікації з ПФУ”.
  3. Обрати вид заяви – “Заява на зміну виплатних реквізитів для отримання страхової виплати”.
  4. Заповнити форму заяви: внести загальні та адресні дані в обов’язкові в поля, позначені зірочкою “*”.
  5. У разі обрання опції “Виплата страхової виплати через установу банку” у розділі “Дані щодо виплати” спосіб виплати “через банк” буде встановлено автоматично. Потрібно зазначити банківський рахунок та вказати банківські реквізити.

У разі обрання опції “Виплата страхової виплати через виплатні об’єкти (уповноважені організації)” у розділі “Дані щодо виплати” автоматично встановиться спосіб виплати “через пошту”. Потрібно вказати індекс поштового відділення, де отримуватимете виплату, та обрати спосіб отримання коштів – з доставкою додому або шляхом видачі коштів безпосередньо у виплатному об’єкті.

  1. Завантажити скановані копії паспорта, довідки про присвоєння ідентифікаційного коду. Надати згоду на передачу та обробку персональних даних, додавши відповідну позначку, перевірити внесену інформацію та натиснути кнопку “Сформувати заяву”.
  2. Ретельно перевірити всі дані заяви. Натиснути кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.

Важливо!

Результат опрацювання заяви  можна переглянути в розділі “Мої звернення”.


13.03.2025

Запитуєте – відповідаємо: Хочу безкоштовно розмістити у своєму будинку ВПО, але не вмію користуватися комп’ютером, щоб запропонувати житло. Куди я можу звернутись?

У межах соціальної програми для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб в Україні функціонує вебресурс “Прихисток” (https://prykhystok.gov.ua/), де всі охочі можуть безкоштовно запропонувати своє житло тим, хто його потребує, та отримати від держави відповідну компенсацію, а внутрішньо переміщені особи (ВПО) знайти тимчасове житло. Однак іноді людина, яка хоче безоплатно надати житло ВПО, з різних причин (зокрема, через недостатнє володіння електронними сервісами) не може скористатися вебресурсом “Прихисток”.

За таких обставин громадяни, які виявили бажання безкоштовно розмістити ВПО, з 1 березня 2025 року можуть звернутися до будь-якого зручного сервісного центру Пенсійного фонду України та отримати компенсацію – 450 грн на одну розміщену особу (пункт 6 Порядку компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2022 №  333, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31.12.2024 № 1544).

Детальніше про розгляд звернень щодо призначення компенсації за тимчасове безоплатне розміщення ВПО: https://www.pfu.gov.ua/2170485-z-1-bereznya-pryznachennya-kompensatsiyi-za-tymchasove-bezoplatne-rozmishhennya-vpo-zdijsnyuyut-organy-pensijnogo-fondu-ukrayiny/


14.02.2025

Пільги та житлові субсидії на комунальні послуги для багатодітних сімей

Багатодітним сім’ям надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг (стаття 13 Закону України “Про охорону дитинства”).

Родини, які виховують трьох і більше дітей, мають право на 50-відсоткову знижку:

  • на оплату житла в межах норм, передбачених законодавством (21 кв. м загальної площі житла на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. м на сім’ю);
  • на користування комунальними послугами (у межах норм та соціальних нормативів, визначених Кабінетом Міністрів України);
  • на вартість твердого та рідкого пічного побутового палива (якщо будинки не мають централізованого опалення, не використовують для опалення природний газ чи електричну енергію).

Зазначена пільга надається за умови, що розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї за попередні шість місяців, виходячи з розрахунку на одного члена сім’ї, не перевищує розміру доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги (у 2025 році це 4 240 гривень).

Пільга надається протягом 12 місяців із місяця визначення відповідного права, але не більше ніж до останнього дня календарного року. З нового календарного року право на отримання пільг по оплаті житлово-комунальних послуг визначається органами Пенсійного фонду України автоматично відповідно до доходів сім’ї.

Водночас сім’я, яка має право на пільгу, може звернутися за призначенням житлової субсидії (зокрема, якщо дохід сім’ї перевищує дохід, що дає право на пільгу).

Право на пільгу або житлову субсидію, їх розміри для кожної сім’ї визначається індивідуально.

Приклад розрахунку житлової субсидії або пільги багатодітній сім’ї

Багатодітна сім’я складається з п’ятьох осіб: батьки та троє неповнолітніх дітей.

Матір отримує допомогу при народженні дитини в розмірі 860 гривень щомісячно та допомогу на третю дитину в розмірі 2  100 гривень щомісячно.

Батько зареєстрований як ФОП 1 групи.

Сім’я проживає у будинку площею 70 кв. м, вартість житлово-комунальних послуг за встановленими нормативами в опалювальний сезон становить 5 000 гривень.

Пільга:

До середньомісячного сукупного доходу батька (ФОП 1 група) враховується дохід у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 3 028 гривень.

Дохід сім’ї: 5 998 гривень (860 гривень + 2 100 гривень + 3 028 гривень).

Дохід на одну особу: 5 998 гривень / 5 = 1 197,6 гривень – не перевищує величину доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (4 240 гривень).

Право на пільгу є. Розмір пільги 5 000 гривень х 50% = 2 500 гривень.

Житлова субсидія:

До середньомісячного сукупного доходу батька (ФОП 1 група) враховується дохід на рівні мінімальної заробітної плати – 8 000 гривень.

Загальний дохід сім’ї: 10 960 гривень (8 000 грн + 2 960 грн).

Обов’язковий відсоток платежу: 10 960 гривень / 5 (осіб) / 2 920 гривень (прожитковий мінімум на 1 особу на 01.01.2025) / 2 х 15 % = 5,63 %.

Обов’язковий платіж: 10 960 гривень х 5,63% = 617,05 гривень.

Розмір субсидії: 5 000 гривень – 617,05 гривень = 4382,95 гривень.

За таких обставин доцільно звертатись за призначенням житлової субсидії.

Як звернутися

Подати до Пенсійного фонду України документи для призначення пільги або житлової субсидії можна в один зі способів:

  • особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України або до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг;
  • поштою – на адресу органу Пенсійного фонду України;
  • онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний застосунок “Пенсійний фонд” або через портал “Дія”.

13.02.2025

Доповнено перелік осіб, яким у 2025 році пільги з оплати житлово-комунальних послуг надаватимуться залежно від доходу

На виконання положень Закону України “Про Державний бюджет України на 2025 рік” (пункт 7 Прикінцевих положень) 31 грудня 2024 року Урядом ухвалено постанову № 1553, якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 389 “Про затвердження Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї”.

Відповідно до ухвалених змін доповнено перелік осіб, яким у 2025 році пільги з оплати житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива будуть надаватись з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї. Пільги надаватимуться, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (4 240 гривень), у 2025 році пільги також надаватимуться:

  • реабілітованим особам, які стали особами з інвалідністю внаслідок репресій, або є пенсіонерами;
  • особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорій 1 та 2;
  • дружинам (чоловікам), опікунам дітей померлих громадян, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою;
  • дружинам (чоловікам), якщо та (той) не одружилися вдруге, померлих громадян, смерть яких пов’язана з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт;
  • звільненим з військової служби особам, які стали особами з інвалідністю під час проходження військової служби;
  • батькам і членам сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби;
  • ветеранам військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції, податкової міліції, Бюро економічної безпеки, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації;
  • вдовам (вдівцям) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції, податкової міліції, Бюро економічної безпеки, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації;
  • колишнім неповнолітнім в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, створених фашистською Німеччиною та її союзниками в період Другої світової війни, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків;
  • колишнім малолітнім в’язням концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин;
  • депортованим особам, які досягли пенсійного віку або є особами з інвалідністю.

Важливо!

Зазначені зміни застосовуються для осіб, які звернуться за призначенням пільги з 1 січня 2025 року. Ті, кому пільги було призначено раніше, будуть отримувати їх до кінця опалювального сезону 2024-2025 років, тобто по 30 квітня 2025 року (включно).


07.02.2025

Державна підтримка ВПО: надання субсидії на оренду житла та компенсація витрат за безкоштовне розміщення

29 січня 2025 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2024 року № 1225 “Про реалізацію експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору“, якою запроваджується:

  • для ВПО – субсидія на оплату вартості або частину вартості найму (оренди) житла;
  • для наймодавця житла – компенсація податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору.

Хто з ВПО може отримати субсидію?
Учасниками цього проєкту є внутрішньо переміщені особи, які наймають житло і витрачають на оренду понад 20% своїх сукупних доходів та які:

  • перемістилися (повторно перемістилися) з територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, для яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації (перелік територій), і не мають власного житлового приміщення загальною площею понад 13,65 кв. метра на кожну особу зі складу домогосподарства, розташованого на території, не включеній до переліку територій;
  • втратили житло (його знищено або пошкоджено до ступеня, непридатного для проживання).

Субсидія на найм житла призначається ВПО, які не отримують допомогу на проживання.

Хто із власників житла може отримати компенсацію?

Орендодавці, які надають житло в оренду ВПО, можуть отримати компенсацію податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору, якщо вони не одержують компенсацію за програмою “Прихисток”.

Що зробити, щоб отримати субсидію на найм житла?

Для призначення субсидії наймач разом із власником житла мають подати до Пенсійного фонду України заяву та підписаний договір найму.

Під час визначення права наймача на призначення субсидії на оренду житла враховуються:

  • наявність протягом трьох місяців перед зверненням транспортних засобів (з року випуску якого минуло менше ніж п’ять років (крім мопеда та причепа);
  • придбання протягом трьох місяців перед зверненням майна, товарів або оплата послуг на суму, що перевищує 100 тис. грн;
  • купівля протягом трьох місяців перед зверненням безготівкової та/або готівкової іноземної валюти, а також банківських металів на загальну суму, що перевищує 100 тис. грн;
  • наявність (на 1 число місяця, з якого призначається субсидія, або на 1 число кожного місяця, в якому така субсидія отримується) коштів на депозитних рахунках у загальній сумі, що перевищує 100 тис. грн, заборгованість з аліментів тощо.

Важливо!

Як розраховується розмір субсидії?

Розмір субсидії на оренду житла розраховується індивідуально для кожного домогосподарства та залежить від рівня доходів, кількості членів сімʼї, вартості оренди житла з урахуванням коригувального коефіцієнта для регіону, де розташоване орендоване житло.

Важливо!

  • Між наймачем та наймодавцем не повинно бути родинних зав’язків.

Адреса місця проживання / перебування ВПО (наймача) після укладання договору найму має відповідати адресі найманого житла.

  • Домогосподарство може одночасно отримувати і субсидію на оренду, і субсидію на житлово-комунальні послуги.

Як подати заяву на субсидію на найм житла?

  • Особисто – у будь-якому сервісному центрі Пенсійного фонду України або в центрі надання адміністративних послуг.
  • Онлайн – через портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) з використанням електронного підпису, який має бути і в наймача, і в наймодавця.

На який період призначається субсидія?

Субсидія на найм житла призначається на шість місяців, з подальшим автоматичним продовженням.

Строк дії експерименту – 2 роки .(з 29.01.2025).

Компенсація витрат за безкоштовне розміщення внутрішньо переміщених осіб

31 грудня 2024 року Уряд ухвалив постанову № 1544 “Деякі питання надання державної підтримки внутрішньо переміщеним особам”, якою вніс зміни до Порядку компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб.

Із січня 2025 року виплату компенсації за тимчасове безоплатне розміщення внутрішньо переміщених осіб (далі – компенсація витрат) здійснює Пенсійний фонд України за списками отримувачів, наданими Міністерством розвитку громад та територій України.

Починаючи з 1 березня 2025 року розгляд заяв та прийняття рішень про призначення компенсації витрат забезпечать органи Пенсійного фонду України.

Особам, які мали право на отримання компенсації витрат раніше і включені до списків, переданих до Пенсійного фонду України, виплата компенсації продовжується без додаткового звернення.

ВАЖЛИВО

  • Компенсація витрат надається фізичним особам – громадянам України, які є власниками житла і безоплатно тимчасово надають житло внутрішньо переміщеним особам.
  • Сума компенсації становить 450 гривень за кожну внутрішньо переміщену особу, яка проживає у житловому приміщенні.

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області


07.02.2025

Субсидії: запитуєте – відповідаємо

 Чи потрібна при призначенні субсидії на тверде паливо довідка про наявність в будинку пічного опалення?

Довідку про наявність у житловому приміщенні пічного опалення при призначенні житлової субсидії надавати не потрібно. Інформація про наявність пічного опалення зазначається в декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

У разі подання заяви на житлову субсидію за експериментальним проєктом зазначена інформація вказується у спрощеній формі заяви.

 У жовтні 2024 року звертався за субсидією на тверде паливо й отримав її. Чи потрібно звертатися знову для отримання виплати у 2025 році?

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням людини.

Водночас якщо житлова субсидія надається на тверде паливо та на житлово-комунальні послуги, то житлово-комунальні послуги розраховуються з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного календарного року (пункти 72-73 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848).

Тобто при зверненні в жовтні 2024 року субсидію на твердне паливо було розраховано та вже виплачено, а субсидію на оплату житлово-комунальних послуг розраховано до кінця 2024 року.

Щоб одержувати виплату у 2025 році, потрібно звернутися до органу Пенсійного фонду України з новою заявою та декларацією про доходи і витрати.

Як розраховується субсидія на тверде паливо?

Розрахунок житлової субсидії на придбання твердого пічного побутового палива здійснюється індивідуально для кожного домогосподарства як різниця між вартістю твердого пічного побутового палива на календарний рік (з урахуванням встановленої норми й граничного показника його вартості) та розміром обов’язкового відсотка плати домогосподарства за паливо, що обчислюється з урахуванням доходів членів домогосподарства.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 № 356 “Про встановлення мінімальних норм забезпечення населення твердим та рідким пічним побутовим паливом і скрапленим газом та граничних показників їх вартості для надання пільг і житлових субсидій” для надання житлових субсидій мінімальна річна норма забезпечення населення твердим паливом становить 2 тони на домогосподарство на рік, а граничний показник вартості твердого палива у 2025 році – 4 187,97 грн за 1 тону.

 Чи враховуються до сукупного доходу сім’ї для призначення субсидії кошти, отримані за програмами «Національний кєшбек» та «Зимова підтримка»?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.12.2024 № 1384 одноразова державна грошова допомога “Зимова єПідтримка” та державна грошова допомога “Національний кешбек” під час розрахунку житлових субсидій НЕ ВРАХОВУЮТЬСЯ до середньомісячного сукупного доходу сім’ї.

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області


07.02.2025

Сім’ї пільговиків, які потрапили в полон або зникли безвісти, можуть отримати їх виплати

13 грудня 2024 року внесено зміни до порядку надання призначених пільг на оплату житлово-комунальних послуг (постанова Уряду від 13.12.2024 № 1420 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо використання витягу з Єдиного державного реєстру ветеранів війни для отримання пільг деякими категоріями осіб”).

Ці зміни врегульовують питання, кому виплачують пільги на оплату житлово-комунальних послуг, якщо пільговик, інформацію про котрого було внесено до Реєстру осіб, які мають право на пільги, потрапив у полон держави-агресора або його визнали зниклим безвісти за особливих обставин.

Постанова передбачає можливість змінити одержувача призначених коштів на члена сім’ї пільговика.

Кошти пільг, належні пільговику, виплачуються за зверненням одного із членів його сім’ї, котрий фактично проживає в житловому приміщенні, за адресою якого надаються пільги.  Виплата здійснюється на підставі поданих документів: заяви (у довільній формі) та витягу з Єдиного державного реєстру ветеранів війни (витяг оформлюється відповідно до вимог пункту 15 Положення про Єдиний державний реєстр ветеранів війни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 № 700).

Подати документи можна:

  • особисто – через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;
  • онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • поштою – на адресу органу Пенсійного фонду України.

Перерахування коштів здійснюється з місяця, наступного за місяцем звернення члена сім’ї пільговика за виплатою, на його власний банківський рахунок.

Довідка

Механізм надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг врегульовано Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373.

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області

28.01.2025

Актуальні питання про е-пенсійне посвідчення

Нещодавно Пенсійний фонд України запустив новий сервіс для пенсіонерів, за допомогою якого можна сформувати е-пенсійне посвідчення (без паперового аналогу), для його відображення в мобільному застосунку “Дія”.

Пропонуємо добірку найбільш актуальних питань, які виникають у пенсіонерів зв’язку з запровадженням цього сервісу.

  1. Як можна замовити е-пенсійне посвідчення?

Пенсійні посвідчення виготовляються на підставі заяви особи, якій призначено пенсію. Це потрібно для отримання як паперового, так і е-пенсійного посвідчення.

Заяву можна подати до будь-якого сервісного центру територіального управління Пенсійного фонду України або дистанційно – через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України чи за допомогою мобільного застосунку “Пенсійний фонд”.

Інформацію про те, як подати заяву на виготовлення електронного пенсійного через вебпортал Фонду, ви можете знайти за посиланням:

 https://www.pfu.gov.ua/2169396-yak-sformuvaty-e-pensijne-posvidchennya-cherez-vebportal/

  1. Які документи потрібні для формування е-пенсійного посвідчення?

Для формування е-пенсійного посвідчення потрібно надати такі документи:

  • довідку про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (РНОКПП);
  • паспорт громадянина України;
  • кольорову фотографію, зроблену впродовж останніх 6 місяців, розміром 3*2,5 см (розмір обличчя має складати не менше 70-80% фотографії).

Для формування е-пенсійного посвідчення за зверненням через вебпортал Пенсійного фонду України чи за допомогою мобільного застосунку “Пенсійний фонд” до сканованих копій зазначених документів потрібно додати зразок підпису (чорним кольором у форматі jpg).

  1. Сформував е-пенсійне посвідчення на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Чи буде діяти моє старе паперове посвідчення при пред’явленні в компетентних органах?

Пенсійне посвідчення – це документ, який підтверджує факт призначення пенсії.

За потреби надається останній документ, який є діючим – е-пенсійне посвідчення. При перевірці через сервіс на вебпорталі Пенсійного фонду України «Пошук пенсійного посвідчення» попереднє (паперове) пенсійне посвідчення матиме статус «замінено».

  1. Скільки часу триває формування е-пенсійного посвідчення від моменту подання заяви?

Е-пенсійне посвідчення можна отримати за кілька днів з моменту звернення людини, але не пізніше 10 днів з моменту надходження заяви.

  1. Чи можна сформувати е-пенсійне посвідчення, перебуваючи за кордоном?

Одні з ключових переваг нового сервісу – це можливість для пенсіонерів, які перебувають за кордоном, оформити е-пенсійне посвідчення без необхідності повертатися до України для отримання паперового документа.

Такий підхід є сучасним рішенням, яке сприяє інтеграції цифрових технологій у повсякденне життя громадян, забезпечуючи їхню зручність і мобільність.

Єдина умова: особі, яка звертається за формуванням е-пенсійного посвідчення, має бути призначено пенсію.

  1. Чи можна замінити пенсійне посвідчення, яке є платіжною карткою, на е-пенсійне посвідчення?

Так, пенсійне посвідчення, яке є платіжною карткою та видавалось АТ «Ощадбанк», можна замінити на е-пенсійне посвідчення.

Для цього електронне пенсійне посвідчення у вигляді платіжної картки потрібно повернути в найближче відділення АТ «Ощадбанк» для знищення та подати до органів Пенсійного фонду України заяву на виготовлення е-пенсійного посвідчення.

Після того, як банк у межах інформаційного обміну поінформує Пенсійний фонд України про знищення попередньо виданого електронного пенсійного посвідчення, Фонд сформує е-пенсійне посвідчення.

  1. Як зробити копію з е-пенсійного посвідчення?

Електронні копії е-пенсійного посвідчення формуються засобами Порталу «Дія» із накладенням віддаленого кваліфікованого електронного підпису «Дія.Підпис» («Дія ID») особи та кваліфікованої електронної печатки технічного адміністратора Порталу «Дія» з відповідною кваліфікованою електронною позначкою часу.


17.01.2025

Ваучер на навчання від служби зайнятості: за державний кошт можна опанувати одну із 155 професій та спеціальностей

Сьогодні однією з головних проблем ринку праці є нестача кваліфікованих кадрів. При цьому досить багато людей не можуть знайти роботу, оскільки їхній професійний рівень не відповідає потребам роботодавців. Та вихід є – служба зайнятості пропонує отримати ваучер на навчання та опанувати затребувану на ринку праці професію або підвищити свою кваліфікацію. Причому, можна здобути як робітничий фах, так і вищу освіту.

У затвердженому Мінекономіки Переліку для навчання за ваучером на вибір 95 професій та 60 спеціальностей у різних сферах: будівництва, транспорту, енергетики, сільського господарства, освіти, медицини, ІТ-технологій. Таким чином можна вивчитися навіть на сапера або оператора дронів.

Вартість ваучера не може перевищувати 10-кратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (наразі це – 30280 гривень).  Якщо вартість навчання перевищує цю суму, то різницю доведеться доплатити самостійно.

Отримати ваучер можуть громадяни певних категорій, які мають професійно-технічну, фахову передвищу або вищу освіту, не зареєстровані в службі зайнятості як безробітні та не проходили протягом останніх 3-х років перепідготовку за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Зокрема, це

  • громадяни віком 45+;
  • звільнені з військової служби;
  • учасники бойових дій;
  • громадяни з інвалідністю;
  • внутрішньо переміщені особи;
  • люди, які отримали поранення або травми внаслідок військової агресії або пройшли полон.

У минулому році ваучер на навчання від служби зайнятості отримали 413 мешканців області. З фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття профінансовано за програмою понад 9 мільйонів гривень. Серед обраних професій найпопулярніші: кухар, кондитер, електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, тракторист-машиніст,  швачка, штукатур, автослюсар; серед обраних спеціальностей -«психологія», «будівництво та цивільна інженерія», «медсестринство», «фармація» тощо.

Отож, як отримати ваучер? Для цього необхідно:

  • самостійно обрати професію/спеціальність та навчальний заклад;
  • подати заявку онлайн на веб-сайті Державної служби зайнятості https://is.gd/dKeSYx або звернутися до найближчого центру зайнятості із заявою та документами (паспорт, ідентифікаційний код, трудова книжка, документ про освіту тощо).

Після проходження навчання Ви отримаєте диплом про освіту державного зразка.


15.01.2025

Топ-три питання про субсидії на тверде паливо

Людям, які опалюють житлові приміщення виключно твердим паливом (не мають централізованого опалення, не використовують для опалення природний газ чи електричну енергію), законодавством передбачено можливість отримання житлової субсидії на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива.

Ми підготували добірку питань, які часто виникають у людей у зв’язку з цією виплатою.

Чи потрібна при призначенні субсидії на тверде паливо довідка про наявність в будинку пічного опалення?

Довідку про наявність у житловому приміщенні пічного опалення при призначенні житлової субсидії надавати не потрібно. Інформація про наявність пічного опалення зазначається в декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

У разі подання заяви на житлову субсидію за експериментальним проєктом зазначена інформація вказується у спрощеній формі заяви.

У жовтні 2024 року звертався за субсидією на тверде паливо й отримав її. Чи потрібно звертатися знову для отримання виплати у 2025 році?

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням людини.

Водночас якщо житлова субсидія надається на тверде паливо та на житлово-комунальні послуги, то житлово-комунальні послуги розраховуються з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного календарного року (пункти 72-73 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848).

Тобто при зверненні в жовтні 2024 року субсидію на твердне паливо було розраховано та вже виплачено, а субсидію на оплату житлово-комунальних послуг розраховано до кінця 2024 року.

Щоб одержувати виплату у 2025 році, потрібно звернутися до органу Пенсійного фонду України з новою заявою та декларацією про доходи і витрати.

Як розраховується субсидія на тверде паливо?

Розрахунок житлової субсидії на придбання твердого пічного побутового палива здійснюється індивідуально для кожного домогосподарства як різниця між вартістю твердого пічного побутового палива на календарний рік (з урахуванням встановленої норми й граничного показника його вартості) та розміром обов’язкового відсотка плати домогосподарства за паливо, що обчислюється з урахуванням доходів членів домогосподарства.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 № 356 “Про встановлення мінімальних норм забезпечення населення твердим та рідким пічним побутовим паливом і скрапленим газом та граничних показників їх вартості для надання пільг і житлових субсидій” для надання житлових субсидій мінімальна річна норма забезпечення населення твердим паливом становить 2 тони на домогосподарство на рік, а граничний показник вартості твердого палива у 2025 році – 4 187,97 грн за 1 тону.

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області


14.01.2025

Доповнено перелік осіб, яким у 2025 році пільги з оплати житлово-комунальних послуг надаватимуться залежно від доходу

На виконання положень Закону України “Про Державний бюджет України на 2025 рік” (пункт 7 Прикінцевих положень) 31 грудня 2024 року Урядом ухвалено постанову № 1553, якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 389 “Про затвердження Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї”.

Відповідно до ухвалених змін доповнено перелік осіб, яким у 2025 році пільги з оплати житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива будуть надаватись з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї. Пільги надаватимуться, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (4240 грн), у 2025 році пільги також надаватимуться:

  • реабілітованим особам, які стали особами з інвалідністю внаслідок репресій, або є пенсіонерами;
  • особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорій 1 та 2;
  • дружинам (чоловікам), опікунам дітей померлих громадян, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою;
  • дружинам (чоловікам), якщо та (той) не одружилися вдруге, померлих громадян, смерть яких пов’язана з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт;
  • звільненим з військової служби особам, які стали особами з інвалідністю під час проходження військової служби;
  • батькам і членам сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби;
  • ветеранам військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції, податкової міліції, Бюро економічної безпеки, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації;
  • вдовам (вдівцям) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції, податкової міліції, Бюро економічної безпеки, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації;
  • колишнім неповнолітнім в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, створених нацистською Німеччиною та її союзниками в період Другої світової війни, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків;
  • колишнім малолітнім в’язням концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин;
  • депортованим особам, які досягли пенсійного віку або є особами з інвалідністю.

Важливо!

Зазначені зміни застосовуються для осіб, які звернуться за призначенням пільги з 1 січня 2025 року. Ті, кому пільги було призначено раніше, будуть отримувати їх до кінця опалювального сезону 2024-2025 років, тобто по 30 квітня 2025 року (включно).

Поділитись